Thursday 8 May 2014

Ριζότο με Κοτόπουλο, Μοσχολέμονο & Κάσιους (και ένα "φανταστικό¨ υλικό)





Ας εξηγηθώ για να μη παρεξηγηθώ μιας και ο τίτλος αφήνει μία εσάνς μυστηρίου. Έφτιαξα ένα πολύ νόστιμο ριζότο με κοτοπουλάκι, limes και με ένα plot twist με κάσιους, έτσι για να ανεβάσω λίγο το ρίσκο. Και μετά το αποτελείωσα με ένα φανταστικό υλικό που ακούει στο όνομα Παρμεζάνα. Και το αποκαλώ φανταστικό, όχι μόνο επειδή είναι ένα ομολογουμένως γευστικό υλικό που δίνει πόντους σχεδόν σε όποιο πιάτο το προσθέσεις αλλά και επειδή είναι...φανταστικό. Κυριολεκτικά. Της φαντασίας μου, πώς αλλιώς να σας το πω; Δε την έβαλα ποτέ στο ριζότο. Αυτή η τελευταία μα καθοριστική πινελιά δεν δόθηκε ποτέ. Είμαι λιχούδω και ανυπόμονη, αυτή είναι η αμαρτία μου, λιθοβολήστε με στην κεντρική πλατεία του χωριού, δε θα προβάλλω αντίσταση. 

Επιτρέψτε μου, όμως, να υπερασπιστώ τον παμφάγο εαυτό μου λέγοντάς σας ότι αν δεν ήμουν βιαστική και αφηρημένη, έτσι θα λέμε πλέον το έρμαιο των παθών μου, ίσως και να μην είχα την φαεινή ιδέα για τα αλμυρά muffins που έφτιαξα χτες βράδυ και τα οποία είχαν μεγάλη επιτυχία και απήχηση στο ευρύ κοινό. Το οποίο ήταν ο ένας και μοναδικός επίσημος δοκιμαστής μου (όπως λέει και η φίλη μου η Ελεάννα στο myhomemymemories). Ναι, έναν είχα εύκαιρο, τί να έκανα; Να έπαιρνα τους δρόμους μέσα στην άγρια νύχτα να κάνω γκάλοπ γευσιγνωσίας; "Ναι, γεια σας, ρίχνετε κάτι πρόχειρο πάνω σας και να μου πείτε ποιες γεύσεις αναγνωρίζετε σε αυτό το muffin και τι βαθμό θα του δίνατε από το 1 ως το 10; Τί εννοείται ότι κοιμόσασταν, κύριε; Εδώ διακυβεύονται συμφέροντα, γίνετε λίγο συνεργάσιμος, η δημιουργία δεν έχει ώρα. Α, ξυπνήστε μου και τη γιαγιά λίγο, το ξέρω ότι κρύβετε μία στο τέλος του διαδρόμου". Ή μήπως να το δοκίμαζα εγώ; Στις 12 τα μεσάνυχτα, 1 μόλις μήνα πριν βγούμε στις παραλίες; Ω θεέ μου, η ανθρωπότητα έχει χάσει τα λογικά της! 

Τέλος με την εισαγωγή. Τώρα θα περάσουμε στο κυρίως θέμα, το οποίο είναι μακροσκελές, πολύπλοκο και πολυεπίπεδο και συνοψίζεται ως εξής: δοκιμάστε αυτό το ριζότο και δε θα το μετανιώσετε. Αυτό. Μόνο μη ξεχάσετε να ρίξετε και λίγες φλούδες παρμεζάνας από πάνω, η λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά, και μετά ελάτε ξανά στο hungry girl να μου πείτε πόσο ωραία έδεναν τα υλικά μεταξύ τους να σκάσω από τη ζήλια μου.

Και ας περάσουμε και στον επίλογο. Εσείς τί πιστεύετε ότι πάει στραβά με μένα και οι εισαγωγές μου κρατάνε μια αιωνιότητα και μία μέρα και 9 στις 10 φορές ξεκινάω από Γλυφάδα και φτάνω Πειραιά μέσω Κηφισιάς; Κάτι φήμες περί φλυαρίας, δεν τις πιστεύω, σκευωρίες για να σπιλώσουν την υπόληψη μου είναι ;) 





Υλικά:

2 φιλέτα κοτόπουλο
7 limes, από τα 6 θέλουμε και το χυμό και το ξύσμα τους και το 7ο το κόβουμε σε λεπτές φετούλες
1 φλ. κάσιους καβουρδισμένα, αλατισμένα και ψιλοκομμένα στο μπλέντερ
1 μεγάλο ξερό κρεμμύδι, ψιλοκομμένο
2 φλ. ρύζι long grain
1 φλ. λευκό ξηρό κρασί
4 κ.σ. ελαιόλαδο 
2 κύβους knorr ζωμός κοτόπουλου
Αλάτι & πιπέρι (με προσοχή & δοκιμές το αλάτι γιατί τα κάσιους είναι αλατισμένα)

Οδηγίες:

Πλένουμε και στραγγίζουμε τα φιλέτα μας, τα στρώνουμε πάνω σε μία λαδόκολλα και απλώνουμε από πάνω τις λεπτές φετούλες από το ένα μοσχολέμονο. Θα βάλουμε τα φιλέτα σε προθερμασμένο στους 180 βαθμούς φούρνο για 1 ώρα και ανά 20 λεπτά θα τα γυρίζουμε. Εάν αντιληφθούμε ότι κάποια φετούλα μοσχολέμονο αρπάζει θα την αφαιρούμε. Το άρωμα θα το δώσουν όπως και να 'χει.

Εν τω μεταξύ, σε κατσαρολάκι ζεσταίνουμε 1 λίτρο νερό με τους 2 κύβους knorr και το χυμό και το ξύσμα από τα υπόλοιπα 6 μοσχολέμονα. Μόλις ομογενοποιηθεί το μείγμα σβήνουμε το μάτι αλλά αφήνουμε πάνω το κατσαρολάκι για να διατηρείται ζεστός ο ζωμός. 

Σε κατσαρόλα τσιγαρίζουμε το κρεμμυδάκι μας στο ελαιόλαδο και, μόλις μαραθεί, προσθέτουμε το ρύζι. Αφού λαδωθεί καλά το ρύζι, το σβήνουμε με το κρασί. 

Αφού εξατμιστεί το αλκοόλ, ακολουθούμε την στάνταρ διαδικασία για ριζότο. Με κουτάλα προσθέτουμε ζωμό στο ρύζι και ανακατεύουμε μέχρι να απορροφηθεί και συνεχίζουμε έτσι μέχρι να τελειώσει ο ζωμός. Αν θέλουμε το ριζότο μας περισσότερο πιλαφοειδές και λιγότερο σπυρωτό, προσθέτουμε και κανένα φλιτζανάκι νερό ακόμα μέχρι να επιτύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα σύμφωνα με τα δικά μας γούστα. Εγώ 2 φλιτζανάκια νερό τα έριξα πάντως. 

όταν το ριζότο θα είναι σχεδόν έτοιμο, θα ρίξουμε μέσα τα φιλέτα μας, τα οποία θα έχουμε ψιλοκόψει,  και τα ψιλοκομμένα κάσιους και αφού αλατοπιπερώσουμε θα ανακατέψουμε και θα σερβίρουμε.

Α ναι, μωρέ, πάλι το ξέχασα!! Βάλτε και παρμεζάνα! :P



Enjoy!!







7 comments:

  1. Εγώ πάλι, μετά από τέτοια απολαυστική εισαγωγή, ξέχασα να συγκεντρωθώ στην συνταγή!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλέ εδώ κόντεψα να ξεχάσω εγώ για για ποιο θέμα ξεκίνησα να γράφω!!! Πάλι καλά που είχα και τη φωτογραφία να μου θυμίζει το κεντρικό θέμα κάθε φορά που με παρέσυρε η φλυαρία! !! :P

      :*

      Delete
  2. Μιαμ, μιαμ!!! Καλώς σε βρήκα Matina! Εκτός της συνταγής που την κρίνω άκρως δελεαστική- καθ ότι μού αρέσει το κοτόπουλο, το ρύζι, τα κάσιους (η παρμεζάνα κυρίως μη το ξεχνάμε)-εκτός όμως από αυτά μη σταματήσεις τους μεγάλους προλόγους γιατί γράφεις υπέροχα με τον δικό σου μοναδικό τρόπο!!
    Βέρα Μ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Βέρα καλώς ήρθες στο hungry girl!! Έτσι να μαζευόμαστε, να γίνουμε πολλοί να μετατρέπουμε τις κουζίνες μας σε εμπόλεμες ζώνες και μετά να ανταλλάζουμε εμπειρίες!! :P

      Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια! :)

      Delete
  3. Πολύ θα ήθελα να σε δώ να βγαίνεις για γκάλοπ γευσιγνωσίας νυχτιάτικα χαχαχαχαχα γέλασα πολύ σε εκείνο το σημείο!! Είδες που στα λέω... γιατί τελικά ένας άντρας είναι πάντα χρήσιμος στο σπίτι! :p
    Κόλλησα στα λόγια και ξέχασα τι συνταγή χαχαχαχα πάω να τη ξαναδιαβάσω! Ακόμα ψάχνω τα ψάρια για τη ψαρόσουπα... τα μπακαλιαράκια τη κάνανε με ελαφρά πηδηματάκια μόλις μάθανε πως τα ψάχνω :))

    ReplyDelete
  4. Πωπώ ρε συ Ματίνα κι έχω μα πείνα τώρα.. τρελαίνομαι για ρυζότο και για κάσιους! Πεθαίνω όμως! Η συνταγή μπαίνει στα προσεχώς. Απολαυστικό το φαγητάκι σου και πολύ ωραία παρουσιασμένο, αλλά πιο απολαυστική η εισαγωγή σου! Όπως πάντα!

    ReplyDelete
  5. Πολύ ωραία συνταγή και με παρμεζάνα και χωρίς, χιχι!
    Μου αρέσουν και τα λογάκια στην αρχή! Επειδή δεν το έχω, θαυμάζω όποιον μπορεί να το κάνει! Συνέχισε, μας αρέσει έτσι όπως είσαι :)

    ReplyDelete